Голямо пътуване: Тасмания

Съдържание:

Видео: Голямо пътуване: Тасмания

Видео: Круиз Австралия, Тасмания, Големия бариерен риф, Куала Лумпур и Бали | www.travelholidays.bg 2024, Април
Anonim

На другия край на света Cyclist открива езда, която може да обясни защо Тасмания е произвела повече от справедливия си дял професионалисти

Вече не е тайна, че пустинята на Тасмания ражда топ колоездачи. Ричи Порте от BMC е отчасти отговорен за разкриването на таланта на района, след като той стана едва петият австралиец в историята – и единственият тасманийец – който носи maglia rosa на Giro d’Italia. Той направи това в своя нео-професионален сезон през 2010 г. и оттогава се превърна в един от най-големите износители на малката островна държава. Но докато Порте помогна за поставянето на „Таси“(както го наричат австралийците) на световната карта на колоезденето, би било несправедливо да се фокусираме само върху неговите подвизи. Победителят от Милано-Сан Ремо Мат Гос и бившият пилот на Team Sky Нейтън Ърл също могат да нарекат Тасмания свой дом.

Покриващ площ от 90% от размера на Шотландия, но с малко над половин милион жители, островът надминава тежестта си на глобалната сцена на колоезденето. И така, какво е това в тасманийския терен, който формира ездачи от световна класа? Колоездачът реши, че е време да разбере.

Образ

Базирайки се в Лонсестън, родния град на Порте в северната част на острова, избрахме да се справим с два по-малко известни маршрута – едно пътуване от точка до точка от Шефилд до емблематичната планина Cradle Mountain, последвано от много специален пътуване на изток от Лонсестън до Национален парк Бен Ломонд, дом на стълбата на Джейкъб, едно от най-зрелищните и спиращи дъха изкачвания на континента.

Ден 1: Люлеенето на люлката

Започваме в Шефилд, на 90 км от Лонсестън и кръстен на родния град на жителя на Йоркшир Едуард Кър, който се установява там през 1859 г. Излизаме, за да започнем нашия живописен маршрут до Cradle Mountain. Нашият водач Саймън Стъбс, на когото бързо даваме прякора „Стъбси“, насърчително описа маршрута като „неравен“, но това е нещо като подценяване. Ако имате краката за обратното пътуване, всяка ваша чест, защото с 3500 м изкачване на малко над 110 км ще горите до края.

Слънцето просто пълзи над съседния връх Роланд, не след дълго „буците“, за които говори Стъбси, са пред нас. Бъдете сигурни обаче, това пътуване не е само за възходи. Спускането над върха на Юниън Бридж Роуд на едва 10 километра, известен на местните като Хълма на разбито сърце, заслужава уважение. Благодарни сме, че слизаме по него, вместо да го изкачваме.

„Яздих навсякъде наоколо, нагоре през Гог [гората]“, казва Ричи Порте на Cyclist, когато го потърсихме за информация относно неговото стъпало преди нашето пътуване. „Направих всички изкачвания, включително Heartbreak Hill, което може да не е толкова дълго, но е наистина стръмно.“

Образ

Сочните зелени полета и течащите потоци ни помагат да прекараме времето, преди да се справим с голямото предизвикателство за деня нагоре по долината Echo. Има истинско австралийско алпийско усещане, наближаването на върха се сигнализира от втвърдени храсти и скалисти издатини. Смразяващият вятър на върха служи като напомняне защо олекотената дъждовна пелерина или вятърна жилетка са задължителни в тези части.

'Обикновено вземам нагреватели за ръце, яке за дъжд и ръкавици, дори и да е слънчево,' казва Нейтън Ърл, бивш съотборник на Порте в Скай и местен Хобарт (Cyclist се свърза с всеки професионалист на Tassie, за когото се сетихме преди отивам натам).

Невероятно бързото спускане скоро се присъединява към Claude Road и ни води до покрита с гъста тропическа гора спускаща се част близо до язовир Cethana, с взискателно изкачване от другата страна. Точно когато мислите, че упоритата работа е свършена, завоят по Cradle Mountain Road ви кара да осъзнаете, че сте само на половината път до достигане на правилния хълм.

На малко повече от час път от нашата дестинация и високите пътища, обградени с дървета, са заменени от рядък терен, където само най-издръжливата фауна може да оцелее поради бързите промени във времето, докато се приближавате до Cradle Mountain. Това не е нищо като каране в Европа или Америка. Къде другаде можете да откриете, че броите вомбатите, пасящи край пътя, или ехидните, които не желаят да допуснат никого твърде близо, преди да копаят в земята?

Националният парк Сейнт Клер е впечатляващ и именно тук по-големият от братята Сулцбергер, Бърнард, за първи път опита Cradle riding с Tasmanian Institute of Sport (TIS). „В миналото съм правил няколко обиколки в този район с TIS“, казва той. „Останахме една седмица в Cradle Mountain и там е наистина труден терен. Страхотно е за тренировка.“

Образ

Тревистият пейзаж, контрастиращ с ярки джобове на тропически гори и стичащи се потоци, е достатъчна причина тази област да бъде добре защитена. Посетителите се съветват да изминат последните 10 километра до върха с автобус, такъв е тесният път до езерото Dove. Също така няма намерение да разширяваме пътя за повече трафик – толкова по-добре за нас, тъй като уморените крака се движат през последните няколко минути. Когато пътят най-накрая свърши, не се предлага много, само паркинг и някъде

за освежаване. Това, което се намира точно пред нас с разсеяни облаци обаче, е забележителна гледка дори за уморени очи. Измиваме лицата си в леденото езеро – неподвижно като стъкло поради липсата на вятър – преди да отделим малко време да седнем до малкия „плаж“в края на запечатаната пътека.

Ако вземете обувки за ходене, можете да направите бърза двучасова разходка около езерото, но вместо това ние решаваме да напълним и да отидем до Peppers Tavern Bar, където Стубси очаква, за да пие пиво и обилно храна с всичко - от бургери до сьомга на скара, пържоли и зелено къри. С отметка на един от акцентите на Таси, скачаме в колата обратно до Лонсестън.

Ден 2: Стълбата на Яков

Образ

Трябва да се каже, че основната част от това пътуване е по неуплътнени пътища, но това прави тези пътувания толкова вълнуващи. В крайна сметка няма причина да не карате шосеен велосипед извън пистата. Професионалистите го правят по време на Пролетната класика, блъскайки се по белия чакъл на Strade Bianche или по калдъръма на Фландрия и Рубе.

Едно от фантастичните неща за Тасмания през лятото е количеството дневна светлина, което се предлага за тези, които искат да се възползват максимално от нея, с първа светлина в 6 сутринта и залез по-близо до 21:00. Ще ни трябва почти всяка минута.

Започвайки от нашата база в Лонсестън, има набор от кафенета, които да задоволят кофеинова доза преди каране. Решаваме да вземем съвет от Porte, чието любимо място е Pantry Espresso. По време на извън сезона често можете да намерите местния автомобил на Лони да зарежда там, преди да се отправите на тренировъчно пътуване към град Скотсдейл.

‘The Pantry е собственост на приятел, който е малко луд планински колоездач. Обикновено там се срещаме сега. Ние правим един кръг около Скотсдейл често. С над 2 000 метра изкачване е нагоре и надолу през целия ден и след това се връщате през Siding, което е наистина добро изкачване.“

Бен Матер, който управлява магазина на Avanti, където Porte взема своята BMC машина, когато има нужда, държи рекорда на Strava за Jacob’s Ladder, но това време е постигнато на планински велосипед. Порт, от друга страна, все още има Джейкъб в списъка си със задачи. „Когато бях в Колорадо [през 2013 г.] момчетата в автобуса гледаха снимки на изкачвания и най-голямата беше стълбата на Джейкъб. Казах: „Точно там живея!“Карал съм го, но наистина искам да го карам“, казва той. Може би ще трябва да изчака до време, когато той не се изгражда за тилт в Grand Tour.

Образ

Докато Porte тепърва ще кара откритото изкачване с обратен ход, Бернард Сулцбергер беше най-скоро там по време на престоя си в Тасманийския институт по спорт. Подобно на Porte, ангажиментите на Sulzberger към професионалния континентален отбор Drapac означават, че той е по-склонен да тръгне по пътя на Scottsdale. Взискателното изкачване обаче остава здраво в паметта му. „Направих „Стълбата на Бен Ломонд и Джейкъб“по време на още един от лагерите на TIS. Отидохме до върха и отново надолу. Доста е здрав на шосейния велосипед, тъй като е целият чакъл.“

Въпреки че остава едно от скритите скъпоценни камъни на Лонсестън, „Стълбата“е лесна за намиране за онези, които се осмеляват да преминат от битумния път към грубия чакълен път. Стреляме на изток към Blessington Road на 401, който ще ни отведе чак до десен завой към Ben Lomond Road. Има малко скрито от хълмовете в Лонсестън и ние бързо се затопляме, събличайки слоеве, докато минаваме покрай макови полета със знаци, които гласят: „Пазете се“. Незаконното използване на реколтата може да причини СМЪРТ.’

Вече натрупахме няколкостотин вертикални метра, но след като се присъединим към пътя на Бен Ломонд, започва истинското катерене и докато температурата ще бъде значително по-ниска на върха, ние решаваме да скрием нашите несъществени неща в долната част до табела, предлагаща подробна информация за това, което ни очаква, след като започнем първоначалния градиент от 9%. Единственият подходящ момент обаче е долната част на табелата, която гласи „18 км“. Това означава, че това е малко под час и половина каране без прекъсване, в което всяка частица от моята касета с 28 зъба ще бъде необходима.

Съвсем скоро линията на дърветата избледнява и страните на пътя се заменят със скални стени и гигантски градини от камъни, които се спускат по лицето на планината. Диво време и бързи ветрове са отрязали огромни скални участъци, но за щастие по-надвисналите участъци на Jacob’s са подсилени с мрежа, за да ни предпазят от смачкване от падащи отломки.

Изкачване по стълбата

Образ

Самото изкачване не е кой знае колко стръмно, но след 16 км каране на най-ниските ни предавки преодоляването на хлабавите обратни завои на стълбата на Джейкъб става много по-трудно. Когато стигнем върха, поглеждаме надолу, тъй като ни удря силен порив на вятъра. Чувството на световъртеж ни кара да се отдръпнем малко от ръба на скалния израстък.

С температурата на въздуха в едноцифрени цифри и вятърът, който разкъсва линията на билото, време е да облечете яке и леко да педалите към ски селото. Няма никой вкъщи, така че зареждането се състои от планинска изворна вода, мюсли бар и банан – надяваме се достатъчно, за да се върнем в Лонсестън.

Слизането по стълбата на Джейкъб се чувства леко коварно благодарение на рохкавата повърхност и вятъра, но в крайна сметка стигаме дъното и се връщаме обратно по защитения противопожарен път без много суетене. За щастие пътят всъщност е в доста добро състояние и не е твърде взискателен към каросерията.

След бърза глътка въздух обратно в нашия сайт за „скривалище“, завиваме надясно по Camden Road за нещо, което изглежда като кратък участък от отново незапечатани пътища. Става очевидно, че трябваше да се върнем в Лонсестън по същия път, по който дойдохме, но сега сме отдадени на точката, от която няма връщане. Освен това, какво са още 30 километра офроуд след покоряването на Стълбата? Въздържаме се да мислим за това колко далеч все още трябва да извървим, тъй като преобръщаме над 3000 метра обща надморска височина за 100 километра, изминати досега.

Най-накрая стигаме до магистрала Тасман за изпълнения с кола и невероятно бърз последен час до Лонсестън. Закъсняхме малко за обяд – Стъбси се притесни, след като му казахме, че ще се върнем около обяд. Сега е по-близо до 5 следобед. С облекчение вижда, че сме в безопасност, и след като си поръчва кафе, придърпва табуретка. Няма какво друго да правим, освен да преглеждаме с нетърпение изображенията от деня и да мислим за времето, прекарано в и около този град-мечта на колоездачите. Съдейки по ездата, която пробвахме, не е изненадващо, че Тасмания продължава да бълва шампиони.

Как стигнахме до там

Пътуване

Ясно е, че е малко вероятно да летите до южното полукълбо само за няколко дни на езда в Тасмания, но ако се окажете в Австралия, тогава пътуването до Лонсестън е бързо и безпроблемно с полетно време от малко над 90 минути от Сидни.

Екипажът от Cyclist беше доставен до международното летище чрез Virgin Airlines (virgin-atlantic.com), като Jetstar (jetstar.com) се намеси за връщането.

Настаняване

Отседнахме в хотел Grand Chancellor Launceston (grandchancellorhotels.com), където натрапчивата закуска на шведска маса ни накара да се наложи да направим второ огромно пътуване, само за да изгорим обилната храна, консумирана малко след изгрев слънце.

В града има изобилие от кафенета, подходящи за колоездене, но Aromas на Charles Street е едно от най-популярните места преди и след каране за богат избор от печива и кафе. Освен това не е лошо място, ако имате нужда от нещо по-съществено.