Peak District: Big Ride

Видео: Peak District: Big Ride

Видео: BIG RIDE | Cycling 100 miles & 10,000ft In The Peak District 2024, Март
Anonim

В сърцето на Англия Велосипедистът открива пътуване в Пийкс, което е толкова изпитателно, колкото и красиво, с приказка зад всеки ъгъл

Изглежда, че попаднах направо в началните надписи на Postman Pat. Точно напред над сухите каменни стени, с хълмисти тревисти хълмове на заден план, виждам горната половина на малък червен микробус за доставка на Royal Mail, който си проправя път по тесния път към следващата вила. Твърде далеч съм, за да видя дали шофьорът има котка със себе си, но няма да се изненадам.

Аз съм в Дербишър, в това, което е известно като Високия връх, след като тръгнах преди малко от Хейфийлд – село с превъзходна гледка към природния резерват Kinder Scout. Моят водач днес е легендата на местното колоездене Ник Крейг, бивш професионален състезател и двоен олимпийски шампион с няколко национални титли на свое име. Удоволствие е да бъда в такава уважавана компания, въпреки че се надявам, че той не планира да ме заведе на една от по-наказателните си обиколки около Пийк Дистрикт.

Пик Дистрикт изкачвания

Пейзажът е като мозайка, със сегменти от обработваема земя, разделени от сухи каменни стени, които се простират на мили и мили през хълмовете и откритите мочурища. Хълмовете може да не се считат за планински по отношение на общата им надморска височина, но често са стръмни, издигащи се рязко от дъното на дълбоки ледникови долини.

паркови рейнджъри

Насочваме се на юг и след като пасахме покрайнините на Chapel-en-le-Frith, наречен столица на Peak District, изкачването до Eccles Pike е ранен сигнал за събуждане за краката ни. Пътят е тесен и когато чуя приближаването на насрещна кола, се отклонявам към канавката, за да направя място, така че с известна доза изненада гледам как шофьорът на превозното средство, не по-малко от Porsche, на практика го заравя в живия плет, за да ни даде повече място за преминаване.

„Това няма да получите в Съри“, казвам на Ник. Любезните шофьори на автомобили са просто допълнителна благословия в ден, който ни дава ясно небе и топло слънце, увенчани с гледката, когато достигнем върха Екълс Пайк, който гледа към западната страна на националния парк Пийк Дистрикт. В далечината резервоар блести като огледало и Ник ми разказва как двамата му сина са се научили да плават по него. Като човек, който живее близо до брега, намирам за странно да мисля за това място като място, където да дойдете да плавате, като се има предвид, че сме толкова далеч от морето, колкото е възможно да бъдем в Обединеното кралство.

Насочваме се в посока Бъкстон и накрая се озоваваме на сполучливо наречения Дългия хълм. Това е доста натоварен път, но достатъчно широк, за да не се чувстваме уплашени от преминаващия трафик, който се извива нагоре по долината. В далечината вдясно от нас има било от хълмове и Ник ме информира, че към това се насочваме.

Peak District Hills

Слизайки отново към дъното на долината, се открива великолепната гледка на резервоара Errwood. Изпитвам внезапно усещане за дежавю и осъзнавам, че съм бил тук преди, когато участвах в L'Eroica Britannia sportive – британската версия на италианското събитие за ретро велосипеди – и следваме същия маршрут през следващите няколко километра като виеем по долината от другата страна на резервоара, следвайки течението на река Гойт, която го захранва.

Последната част от този път се изкачва до странноприемницата Cat and Fiddle, известна забележителност в тези части, разположена на върха на една от високите точки на A537. Посещава се както от мотоциклетисти, така и от велосипедисти, които споделят любовта към криволичещите пътища. Докато се отправяме отвъд Allgreave по пътя за Gradbach, минаваме покрай малка каменна къщичка, наречена The Eagle and Child. Местната легенда разказва, че къщата е кръстена, защото веднъж орел излетял с бебе наблизо. Истината на приказката е несигурна, но може би по-уместно за нас днес е, че някога е било кафене и редовна спирка за колоездачи като Берил Бъртън и Рег Харис, и двамата многократни световни шампиони, които биха се насладили на средна карай чаша тук.

Кафенето отдавна е затворило врати, но ако все още беше отворено днес, вероятно оттам щяха да минат други колоездачни звезди. Близостта на Peak District до Националния колоездачен център на Манчестър означава, че тези пътища често се използват като тренировъчна площадка от каймака на британското колоездене. Освен моя придружител, както Дейвид Милър, така и Роб Хейлс са живели и тренирали в тези хълмове от база в Хейфийлд, а Иън Станард от Team Sky живее точно надолу по пътя. Тази сутрин минахме и близо до къщата на Стив Питърс, спортен психиатър на Team Sky и автор на Парадокса на шимпанзетата.

Торта и обезглавявания

Светкавица на пиковия район

Тясната ивица асфалт, която следваме, отново е ограничена от сухи каменни стени, предотвратяващи огромните пространства на блатата да погълнат всичко, и има красиво усещане за простор. Стигаме до село Флаш, в Staffordshire Moorlands, и табела гордо го провъзгласява за „най-високото село във Великобритания, 1 518 фута над морското равнище“. Пийк Дистрикт е добре известен със своите различни климатични условия, които зависят от това дали сте в убежището на хълмовете или сте изложени на смразяващите, помитащи ветрове на по-високи места. За да илюстрираме идеята, докато минаваме през селото, Ник казва: „Ако те са в Speedos в Стокпорт, тогава ние ще бъдем по къси панталони и тениски в Хейфийлд, но във Flash все още ще ви трябва яке.“

С изминати около 50 км от нашата 132-километрова обиколка е време за първата ни спирка за кафе и по препоръка на Ник спираме в Лонгнор пред Cobbles Cafe. Това е отличен избор. Не само, че кафето и тортата са изключителни, но има и куп списания за колоездене. Там, на върха на купчината, има копие на Cyclist. Ник се кълне, че това не е било подложено в наша полза.

След добро зареждане с кафе, млечен шейк и няколко препечени питки с чай, изкачването обратно от Лонгнор се чувства като борба и не мога да не се усмихна, когато следващото село, до което стигнем, е доста подходящо наречено Глутън.

Пик районно кафене

„Единственият начин да накарате една жена да мълчи е да й отрежете главата“, внезапно заявява Ник, докато минаваме през Ърл Стърндейл. За момент оставам изненадан, докато не виждам, че сочи към кръчмата „Тихата жена“отстрани на пътя. Висящият му знак показва жена без глава и думите: „Меките думи отвръщат гнева“. Кръчмата е на повече от 400 години и дължи съмнителното си име на приказлива млада дама, която е била обезглавена, за да мълчи. Ник и аз продължаваме безмълвно покрай кръчмата, и двамата вътрешно благодарни, че съответните ни партньори не са тук, за да коментират любопитния случай на „Тихата жена“.

Глава в облаците

Наблюдавани от крави и пасящи овце, ние се придвижваме към Monsal Head. Точно когато си мислех, че пейзажът не може да стане по-добър, гледката надолу по пътеката почти ме спира. Грандиозният виадукт пред нас някога поддържаше железопътните линии, които отвеждаха пътниците от и до Манчестър, плюс товарните влакове за оловни миньори, които минаваха през долината на река Уай. Микробусът за сладолед също е привлекателен, но ние решаваме да продължим в долината и да минем покрай огромната мелница Аркрайт, някога мелница за памук и още едно свидетелство за индустриалната история на района.

Когато стигнем до Кресбрук, къщите са украсени с овесарки и цветни знамена. „Седмицата е добре облечена“, казва Ник, обяснявайки традицията, уникална за Дербишър и Пийк Дистрикт, където от май до септември градовете и селата създават сложни арт инсталации около своите кладенци.„Превръзките“често празнуват библейски сцени или специални годишнини и ние спираме за кратко, за да се възхищаваме на упоритата работа, която жителите на Кресбрук са положили за своя кладенец.

Изкачване на Пик Дистрикт

Още 5 км по-нататък кафенето Vanilla Kitchen в Тайдесуел е твърде привлекателно, за да го пропуснем, и с изминати 82 км се чувстваме оправдани да спрем. Слънцето все още грее и ние можем да се насладим на нашето попълване на калории на открито.

След обилни порции домашна торта, последвани от шоколад и торта Гинес, измити с капучино, не бързаме особено да се оттеглим нагоре по пътя, така че се разхождаме покрай внушителната църква на Тайдесуел от 14-ти век (известна сред местните като Катедралата на върха, въпреки че официално не е катедрала) и бавно се търкулнете извън града в посока северозапад.

Следващият ни маршрут ни отвежда към известния резервоар Ladybower, по течението на река Derwent до язовира Ladybower. Големите резервоари около тази област, Derwent и Ladybower, са известни като тренировъчна площадка за ескадрила 617 на RAF, практикуваща разгръщането на отскачащите бомби на Barnes Wallis, използвани за атака на немски язовири по време на нападенията на Dambuster през Втората световна война.

Вечерната светлина започва да хвърля дълги сенки, а водите на резервоара блестят, докато наближаваме началото на Змийския проход. Пътят е затворен за движение за основен ремонт, но Ник познава човек, който познава човек, и благодарение на предварителна договорка (цената на която беше шест пакета сайдер), имаме разрешение да преминем и да продължим пътя си.

Пиков район надолу

Повечето изкачвания, които срещнахме досега, бяха къси и стръмни, което прави профила на маршрута да изглежда като зъби на дракон, но Змийският проход е различен. Изкачва се постепенно с наклони предимно между 4-7% за 15 км до върха на около 500 м надморска височина. Долните части са обградени с дървета, но по-нагоре по изкачването отново излизаме в открита блатиста местност. Ник ми разказва историята за американски бомбардировач Superfortress от Втората световна война, който се разбива на върха на Змийския проход през 1948 г. и тъй като е направен предимно от алуминий, който не корозира, части от разрушения му фюзелаж и двигатели все още могат да бъдат намерени в торфения пейзаж, не много далеч от пътя.

С края на последното предизвикателство можем да се насладим на бързото спускане по широкия и криволичещ път (не случайно се нарича Змийски проход). Сигурни, знаейки, че няма да има движение по затворения път, ние внимаваме на вятъра и се гмуркаме в завоите за едно наистина вълнуващо спускане.

Пристигайки обратно в нашия хотел в Хейфийлд, е сравнително тихо, само с няколко местни жители, които отпиват халби в окъпания от слънце двор. Това е много различна сцена от тази, която ни посрещна, когато пристигнахме предишната вечер. Тогава имаше само място за правостоящи и трима дълбоко в бара, тъй като местно състезание по падане току-що беше завършило в селото и по-голямата част от състезателите нетърпеливо търсеха пинта за възстановяване.

Време е и ние да направим същото.

Направи си сам

Пътуване

Hayfield се намира между Glossop и Buxton в сърцето на националния парк Peak District. И двата града се обслужват от влакове от Манчестър или Стокпорт. Летище Манчестър също е на по-малко от 40 километра.

Настаняване

Велосипедистът отседна в Royal Hotel, просторен, чист и модерен хотел, предлагащ богат избор за закуска. Стаите струват от £60 единични и £80 двойни. Много са свикнали да приемат бегачи и колоездачи.

Благодаря

Благодарни сме на местния туристически борд – visitpeakdistrict.com – за всички насоки и информация, които направиха това пътуване възможно. Големи благодарности и на Ник Крейг, чиито познания за местните пътища ни осигуриха една незабравима обиколка, и на Кейт, която демонстрира възхитително търпение, докато шофираше нашия фотограф.