Гледайте: документален филм Ride Across Britain

Видео: Гледайте: документален филм Ride Across Britain

Видео: Документальный фильм Deloitte Ride Across Britain 2024, Април
Anonim

Ежедневен разказ за едно от най-емблематичните предизвикателства, налични за британските колоездачи, Ride Across Britain

Организаторите на Ride Across Britain издадоха документален филм за събитието, което карахме миналата година. Събитието обхваща дължината на Великобритания за девет дни каране, разглеждайки някои от най-добрите пейзажи, които Великобритания може да предложи.

The Ride Across Britain, акаунт за деня

През 1873 г. четирима членове на Middlesex Bicycle Club тръгват от най-югозападната точка на континентална Великобритания, Land’s End в Корнуол, за да карат целия път до John O’Groats в далечния североизточен край на Шотландия. Карайки тежки машини с една предавка по пътища, които все още не са се възползвали от изобретението на асфалта, им отне няколко седмици, за да изминат 873 мили.

Сега, почти век и половина по-късно, това емблематично предизвикателство се предприема от стотици велосипедисти всяка година. Модерните велосипеди и по-гладките пътни настилки им позволяват да изминат разстоянието по-бързо и по-удобно, но това все още е сериозно постижение на издръжливост.

Винаги търсим забавни начини да тестваме най-новата екипировка за колоездене, така че си помислихме защо да не опитаме сами? И така се записахте за Deloitte Ride Across Britain.

Това ежегодно организирано пътуване поема по живописен маршрут, въпреки че е една от най-добрите страни за колоездене, които тази справедлива земя може да предложи, покривайки общо 976 мили за девет дни.

Но какъв мотор да ни носи на такова епично пътешествие? С множество функции за подобряване на комфорта на водача на дълги разстояния, новият Trek Domane SLR изглеждаше като идеалната машина за тази работа.

И с много dhb blobber, за да ни накара да изглеждаме ролята, ние тръгнахме…

Етап 1 - Приземява се до Окехамптън

Разстояние: 172 км/107 мили

Надморска височина: 2, 678m

След като прекара нощта в палатка в корнуолско поле, слушайки виеща атлантическа буря, която се разбива в най-югозападната точка на Великобритания, Дейвид Кенинг от Cyclist се събуди в 4:30 сутринта. Той беше на път да се впусне в предизвикателство, за което мечтаеше от години. Много болка, малко „Защо, по дяволите, правя това?“и едно огромно приключение предстои. Тук Дейвид започва историята…

‘Подадох главата си от палатката в очакване на най-лошото, но за щастие дъждът беше спрял. Опаковах багажа, хвърлих чантата си в задната част на камиона и се отправих към кетъринг палатката за традиционна колоездачна закуска – руло с бекон и яйца. По времето, когато изядох това и дадох мотора и екипировката си на финал веднъж, беше време да се насоча към стартовата линия, където се озовах сред около 700 състезатели: хора от цял свят, които се бяха събрали да изпробвайте себе си срещу едно от най-изтощителните колоездачни предизвикателства, които Обединеното кралство може да предложи. Въпреки че съм прекарал години, борейки се с audax на дълги разстояния, никога не съм опитвал девет последователни карания на века.

„Нямах търпение да отида и за щастие не се наложи да чакам дълго. До 7:15 сутринта бях на път, като започнах с 10-милна разходка по A30 до Пензанс, преди да тръгна по задните пътища. Времето се подобряваше, докато карахме, слънчевата светлина си пробиваше път през облаците, докато небето стана наситено синьо. Не е изненадващо, че много ездачи спряха за ранна снимка на планината Сейнт Михаил.

‘Когато наближихме границата между Корнуол и Девън, карането започна да се променя. Хората говорят за влакчета в увеселителен парк, но това, което ударихме, беше като поредица от големи мечки. Трудни хълмове, за да се изкачите с лебедка, последвани от вълнуващи свободни падания от другата страна. Последният етап от пътуването междувременно се оказа жилото в опашката. От 2678 метра изкачване в този етап, около половината от тях бяха изкачени през последните 30 мили. Ох!

'Докато пристигнахме в Оукехамптън, където организаторите вече бяха разположили лагера, лявото ми ахилесово сухожилие горяше, но след един масаж и две чаши чай вече бях гладен за утрешното предизвикателство.'

Образ

Ден 2 - Окехамптън до Бат

Разстояние: 179 км/111 мили

Надморска височина: 2, 593m

‘Нашето алармено обаждане в 5:30 сутринта беше класическата песен на PJ и Duncan от 1993 г. Let's Get Ready To Rumble. Нямах нужда от повече стимул да се движа и бях на път скоро след 7 сутринта.

‘Ахилесовата ми болка от предишния ден беше прогонена от отличния масаж. Осигурени от последна година студенти по спортна терапия от Бирмингамския университет, ние бяхме идеалните предмети за тях да усъвършенстват уменията си. Тъй като слънцето вече беше високо в небето, скоро разбрах, че прогнозата за времето се е объркала и можех спокойно да зарежа отличните нагреватели за ръце и крака dhb, които бях облякъл.

‘Всеки етап е разделен на три секции, със спирания в бокса на всеки 35 мили или така. Ездата беше великолепна с първия етап, който минаваше през хълмиста местност и древни села в Девъншир.

‘Този етап вече се оказа по-труден от вчерашното каране, като първото голямо изкачване за деня предстои близо до Cothelstone в Съмърсет. При дължина 3 км и среден наклон от 6% той принуди някои ездачи да слязат и да бутат. Аз не съм Наиро Кинтана, но с превключване на скоростите и натискане на постоянен каданс успях да се изкача до върха, където поддръжниците от екипа на Deloitte ни посрещнаха с кравешки звънци, знамена и бурни възгласи. Прекрасно докосване.

‘Спускането надолу от другата страна беше чисто бели удари на кокалчетата, още по-ужасяващо от факта, че карахме директно на слънцето. Тъй като криволичещият път беше засенчен от светлината му, беше до голяма степен случай да се хванеш за кормилото и да се довериш на Силата, Люк!

'Пристигнахме благополучно на втората спирка в село Източен Хънтспил, където организаторите Threshold бяха сложили, наред с други неща, охладена диня – идеална за набавяне на така необходимите хранителни вещества и течност в такъв горещ ден.

‘Освежени и разтегнати, дойде време за финалната част. Първата част от това беше през равните нива на Съмърсет, където беше възможно да влезете в група и да получите добро бързо каране преди най-голямото предизвикателство за деня, което виждах да се задава много преди да го достигнем – Cheddar Gorge.

„Отдавна беше в списъка ми с кофи и не ме разочарова. Изкачването по извиващите се пътища под извисяващите се варовикови скали беше тръпка, макар и предизвикателна. Първата част от изкачването е наистина стръмна, достигайки 15% на места, но след това се изравнява малко, което ви позволява да влезете в добър ритъм и да се насладите на зашеметяващата ви среда.

‘С превземането на дефилето всичко беше хълмиста местност до края, което позволяваше бързо навлизане в Бат. Ако оставим настрана Пи Джей и Дънкан, това беше перфектен ден за колоездене.“

Образ

Ден 3 - Баня до Лудлоу

Разстояние: 159 км/99 мили

Надморска височина: 2, 205m

‘Излизането в трафика в понеделник сутрин беше странно. Лесно е да забравите, че реалният свят продължава без вас, когато се заемете с нещо подобно.

‘Облачното небе направи въздуха доста задушен, докато карахме първата отсечка. Дълго изкачване от Бат ни доведе до натоварени главни пътища, които следвахме, докато пресякохме моста Северн. След като напуснахме първата спирка в Chepstow обаче, следващата секция направи много по-приятно каране, тъй като оставихме цивилизацията зад себе си и излязохме в провинцията.

„Похвалейки се с гората на Дийн и долината Уай, тази част от Великобритания предлага наистина специално каране с хълмове, вълшебни гори и океани от чист въздух.

‘Преди втората спирка трябваше да бъде преодолян тестов участък нагоре и надолу, със 17% наклон на места. Но ако изкачването им беше звяр, спусканията бяха взрив. Когато спряхме в село Фаунхоуп, аз все още се хилех. Проверих компютъра си, за да видя каква скорост съм постигнал и бях развълнуван да видя 81,9 км/ч (50,8 мили/ч) – най-бързото, което някога съм записвал на велосипед, и още едно първо за мен от седмица на първи.

'Тъй като се почувствах малко плосък, когато се събудих онази сутрин, реших да се отпусна цял ден и на последния участък от 30 мили по-равен (макар и не толкова равен, колкото ние Бях накаран да очаквам) пътища до финала на състезателната писта Ludlow, радвах се, че имах. С много останало в резервоара влязох със силна група и бомбардирахме по целия път до финала. Самото придвижване в ранната част на пътуването очевидно даде резултат и се чувствах съживен, силен и готов за още.“

Образ

Ден 4 - Лудлоу до Хейдок

Разстояние: 174 км/108 мили

Надморска височина: 1, 263m

‘Днес научих редица ключови уроци. Първият беше да слушате тялото си. Когато се събудих, страдах от лека болка в седлото. Мехур „там долу“може да бъде смущаващ, но трябваше да го прегледам, така че отидох при лекаря на място. Един пластир за мехури по-късно и бях готов да карам.

‘Въпреки че в началото беше хладно и мъгливо, скоро летях през хълмистите алеи на Шропшър на великолепно слънце. Карах известно време с момче на име Фил, който катастрофира в първия ден и се озова в АГ със сътресение. Беше пропуснал два етапа, но веднага след като получи всичко ясно от документите, скочи на мотора си и се присъедини отново към лагера в Лъдлоу, решен да продължи. Урок номер две? Не се отказвайте!

‘След по-дълъг от обичайния първи участък (43 мили) следващият етап беше по равни, открити пътища. Хванаха ме група от около 20 състезатели и останах с тях през целия път до следващата спирка в бокса – правейки моя дял отпред, разбира се – и изминахме 30-те мили за час и половина. Урок три? Постигате по-добър напредък като част от екип.

‘Последният участък ни преведе през равнините на Чешир. Слънцето грееше цял ден, но 15 минути след финала небето почерня. За щастие ми беше спестено накисване от лекото dhb дъждовно наметало, скрито в дисагите ми. Четвърти урок – никога не се доверявайте на прогноза за времето!’