Мокра нощ в Уембли: въведение в състезанията с велосипеди

Съдържание:

Видео: Мокра нощ в Уембли: въведение в състезанията с велосипеди

Видео: Экипаж (драма, фильм-катастрофа, реж. Александр Митта, 1979 г.) 2024, Април
Anonim

Влажен и студен ден в Уембли, първото ми състезателно преживяване беше истинско впечатление

Валяше цял ден. Застоялата вода във веригата беше достигнала измеримо състояние и множеството капаци на дренажите блестяха като златен зъб на подъл злодей. Две предишни състезания преди това бяха отменени поради множество катастрофи и нашето собствено състезание беше отложено, за да избягаме от най-лошото време.

Това трябваше да бъде забавно въведение в това какво е състезание с мотоциклет, но от стоманения фокус на човека към дясната ми стойка в средата на пистата и шумното обратно броене имах впечатлението, че ще бъде всичко друго.

Серията Tour се насочи към своя предпоследен кръг снощи: кратка обиколка от около километър в сянката на огромния стадион Wembley.

Придвижвайки се по тесните улици, вие стреляхте навътре и извън полезрението на стадиона с истинско изпитание на игрището, освен техническите ъгли, като рампата нагоре и спускането по Wembley Way.

Вкус на състезания

Преди истинската сила на професионалните състезания за жени и мъже късно вечерта, организаторите бяха решили да дадат на аматьорите вкус на критерийните състезания във Великобритания, като организират кратко щафетно състезание за местни отбори, спонсори на състезанието и подобни на нещо.

Тъй като никога не съм бил на стартова линия на състезание с велосипеди, не можах да устоя да не вдигна ръка, когато запитването „на кого му хареса“обиколи офиса.

Бях развълнуван. Състезателният елемент на колоезденето беше нещо, което никога не бях изпитвал. Бях участвал в странното местно състезание на часовник в сряда вечер на 10 мили, но в него липсва приливът на адреналин на истинското състезание.

Местните 10 обикновено са повече за избягване на трафика по натоварен път А.

И така дойде денят, в който знаех, че ще се състезавам и не можех да не почувствам някаква жалка заблуда, която се разиграва пред мен.

Мокри пътища

Докато сутринта беше сухо, на обяд небето се отвори и не спря. С проливните валежи от време на време се чуваше тътен от гръмотевици и светкавица.

Докато стигнах до Уембли само около час преди да тръгна към стартовата линия, изглеждаше, че това време ще остане тук.

Играта беше хлъзгава и насечената му природа накара водата да влезе в дупките, създавайки писта с препятствия за предстоящите състезания.

Среща с останалата част от моя гост екип, няколко други журналисти, от които всички имахме малък опит в състезанията, ни казаха правилата на състезанието.

Всеки ездач ще завърши една обиколка, преди да я предаде на съотборник. Последният етап от щафетата ще бъде завършен от професионален ездач.

Нервите ми се изградиха в този момент, тъй като дойдохме само минути от началото. Завъртяхме се по курса в обиколка за наблюдение. Водата се стичаше каскадно по рампата към Уембли и успоредното й спускане приличаше на ледена пързалка.

Задната страна на обиколката беше до голяма степен извън наклона и последните 150 метра имаше две неравности.

Когато се търкаляхме към началото, бяхме представени на нашия професионалист, който помогна до известна степен за уреждане на пулса ми. Нашият отбор беше определен за най-титулуваната налична ездачка, 12-кратната параолимпийска златна медалистка Сара Стори.

Страховете ми да остана последен започнаха да намаляват.

Първи ездач

В духа на всичко това, доброволно се съгласих да бъда първият ни ездач извън линията. Приключете с това, вместо да играете наваксване по-късно в състезанието. 10 състезатели се подредиха за старта от другата страна на пътя, подгизнали от дъжда, който все още не спираше.

Пътят напред беше изчистен от фотографи, което за момент ми позволи да се почувствам над позицията си, а не начинаещия, който наистина съм.

Настъпи обратното броене и с щракането на педалите ми потеглихме.

Първите два завоя бяха взети с голяма доза предпазливост. Двама ездачи бомбардираха външната линия, която се издигаше напред в ъгъла на 180 градуса към рампата.

Катерейки се по бетонните плочи, усещах рибешка опашка на задното си колело, докато ставах от седлото. Трябваше да се съсредоточа върху поддържането на равновесие и не можех дори да си позволя да зърна стадиона.

Когато стигнахме до върха на банката, отпред се случи бедствие, тъй като третото колело видя, че моторът му се плъзга отдолу. Това ни накара да отклоним курса и да поемем по дългия път към слизането. Докато се спускахме надолу, ръцете ми бяха пълни със спирачния лост, позволявайки да се образува празнина точно отпред.

Заобикаляйки ъгъла, пътят се изравни, позволявайки ми да протегна краката си, преследвайки по-безстрашните слизащи, които ме бяха нападнали.

Преодоляването на тесните завои, удрянето на дъски ми даде допълнителен тласък, докато отблъсквах водачите.

Отляво и отдясно, отново бях в полезрението на коментатора, който ни вика у дома. Дъските продължиха да блъскат, докато спринтирахме на 150 метра към нашите партньори в щафетата.

Веднага щом достигнахме максимална скорост, ние дръпнахме спирачките, за да спрем навреме, карайки един ездач да се плъзне като Бамби.

Тагнах партньора си и си дадох момент да си поема дъх, докато седяхме в средата на групата, пети от десет отбора.

Моите съотборници се състезаваха наоколо, като един не успя да избегне разливане, преди Стори да поеме кормилото в последната обиколка. Преминавайки през линията, Стори ни върна у дома на пето място, достойно място.

На трасето имах чувството, че моторът ми е натоварен до краен предел и че бях с максимална скорост през по-голямата част от трасето. По-бързо и щях да съм на пода.

Въпреки това, когато стана дума за професионалната надпревара при мъжете и жените, не можех да бъда по-наивен.

Том Пидкок по пътя си към победата. Снимка: SWpix

Разрез отгоре

Хората като Ед Кланси и евентуалния победител Том Пидкок взеха завоите с удвоена скорост от мен, без дори да се замислят за докосване на спирачките.

На колене, управлението на велосипеда им беше изтласкано до предела на възможностите си, но до голяма степен не беше намерено да проси за разлика от моето няколко часа по-рано.

Всички мечти за състезателни критики се разбиха, когато видях майсторите да работят. Състезанието по трасето беше вълнуващо изживяване, но бях много далеч от възможността да се състезавам истински.

Имайки предвид това, победителят в състезанието и многократният световен шампион Пидкок се озова на пода по средата на състезанието, неспособен да остане прав на мокро, докато аз останах прав през цялото време.